Translate this blog

Monday, February 6, 2012

«Σπαστό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο φέρνει επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις

Ένα πτυσσόμενο ηλεκτρικό όχημα βασκικής (!) κατασκευής φιλοδοξεί να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και να αποτελέσει το “επίσημο” όχημα σε μεγάλες Μητροπόλεις της Γηραιάς Ηπείρου και όχι μόνο από το 2013. 

 Φανταστείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να διπλωθεί στα δύο για να παρκάρει το ίδιο εύκολα με ένα ποδήλατο. Ένα αυτοκίνητο εγχώριας παραγωγής που θα μπορούσαμε να νοικιάσουμε ή να αγοράσουμε με πολύ λίγα χρήματα.
Το όνειρο αυτό πρόκειται να γίνει πραγματικότητα στη Χώρα των Βάσκων, στην Ισπανία

 Το “σπαστό” αυτοκίνητο που φέρει το όνομα Hiriko παρουσιάστηκε στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο την Τρίτη 24 Ιανουαρίου. 

 Το Hiriko προορίζεται για μετακινήσεις στην πόλη. Είναι διθέσιο και μπορεί να συρθεί χάρη σε ένα σύστημα κύλισης στην καμπίνα του οδηγού. 

 Έχει αυτονομία 120 χιλιομέτρων και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Η εταιρεία υποστηρίζει πως η επαναφόρτιση διαρκεί μόλις 15 λεπτά της ώρας. 

 Η ιδέα γοήτευσε τον δημοσιογράφο της βρετανικής εφημερίδας The Guardian, Ραντίπ Σαμές, o οποίος εκθείασε αυτό τον τρόπο μετακίνησης κάνοντας λόγο για δυνατότητα του οχήματος να συμβάλλει στον “περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων” στην Ευρώπη. 

 Στην πραγματικότητα η τιμή του αυτοκινήτου θα είναι σχετικά χαμηλή με το ενδεικτικό κόστος να ανέρχεται σε 12.500 Ευρώ.  

Ο Σαμές υποστηρίζει πως οι δημοτικές Αρχές θα μπορούσαν να “ανοίξουν” στον κόσμο ορισμένες μη προνομιούχες περιοχές των πόλεων εγκαθιστώντας εκεί μονάδες παραγωγής ή συναρμολόγησης οχημάτων “Hiriko”. 

 Δεδομένου ότι η κατασκευή του πρωτοτύπου έχει ολοκληρωθεί, η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2013 στη Βασκωνία. Μεταξύ των πόλεων και περιοχών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εγκατάσταση γραμμών παραγωγής του “σπαστού” αυτοκινήτου είναι το Μάλμε της Σουηδίας, το Βερολίνο, η Βαρκελώνη, το Σαν Φρανσίσκο, το Χονκ-Κονγκ, το Κίτο του Εκουαδόρ και τα Νησιά Γκαλαπάγκος.

No comments:

Post a Comment